кормотех

Із локального – до європейського

У 2001 р. Орест Вовк, президент компанії «Ензим», яка спеціалізується на виробництві хлібопекарських дріжджів, замислився над диверсифікацією бізнесу. Було ухвалено рішення створити виробництво харчування для домашніх тварин. Дані про світовий ринок у цій галузі свідчили про великий потенціал для росту.Засновану у 2003 р. компанію KORMOTECH очолив Ростислав, син Ореста Вовка. Для створення підприємства  було обрано ділянку в с. Прилбичі (Яворівський район Львівської області). Там на той час була вільна економічна зона, що давала низку переваг для бізнесу. Щоправда, особливий економічний режим діяв недовго – вже у 2005 р. Міністерство фінансів скасувало особливий статус Прилбичів. У результаті більшість підприємців були змушені покинути регіон, проте аж ніяк не KORMOTECH.

 

Компанія KORMOTECH орієнтувалася на європейські стандарти з перших днів своєї діяльності, оскільки харчування для котів та собак створювалось в Україні вперше, і законодавства, яке б регулювало галузь, не було. Це зумовило необхідність залучати до налагодження технології та розробки рецептур фахівців американської компанії Petfood Development Worldwide та інших європейських компаній

Все обладнання в основному закуповувалося у світових виробників.  Ретельно підходили і до відбору постачальників сировини. Разом із тим засновники не бачили інших можливих шляхів розвитку бізнесу, а тому з перших днів діяльності компанії орієнтувалися на європейські бізнес-підходи. Час засвідчив: інвестиції у створення власного виробництва у $15 млн та обраний підхід до бізнесу не тільки окупили себе на 10-й рік діяльності компанії, але й суттєво спростили вихід її продукції на міжнародні ринки.

Створення брендів

Перші бренди «Мяу!», «Гав!», «КЛУБ 4 ЛАПИ» з’явилися у 2004 р. На той час продукція виготовлялася у Данії, паралельно на локальному рівні налагоджувалися технологічні процеси. Перший в Україні завод із виробництва сухих кормів для котів та собак розпочав роботу у 2005 р. Через 4 роки після створення бізнесу та через 2 роки після запуску власного виробництва продукція компанії пройшла міжнародну сертифікацію, яка стала каталізатором виходу на іноземні ринки.

Згодом лінійка товарів розширилася консервами для тварин та суперпреміальним сухим кормом Optimeal. Сьогодні потужності виробництва дозволяють виготовляти 43 тис. тонн кормів для домашніх тварин на рік, що значно перевищує попит.

Сировину для кормів постачають близько 100 компаній. При цьому половину сировини KORMOTECH вимушена імпортувати, щоб гарантувати відповідність продукції європейським стандартам та нормам. Варто зазначити, що за 14 років діяльності компанія не відкликала жодної партії своєї продукції. І все це завдяки її якості.

У торгові мережі компанія зі своїми продуктами почала заходити у 2008 р. Стратегія полягала у тому, щоб спочатку зайти в мережі під private label, а згодом і під власними брендами. Вона себе виправдала, і сьогодні харчування для домашніх тварин можна придбати  практично в усіх національних торгових мережах. Частка полиці продукції компанії становить 20-23%. Водночас ключовим каналом продажу кормів для домашніх тварин є зоомагазини.

Експорт у Європу

Компанія KORMOTECH переорієнтувалася на європейський напрямок у 2015 р., до того основним експортним ринком була Росія. Міжнародні сертифікати, а також латиничні назви брендів відіграли свою роль у виході на європейський ринок. За 7 років компанії вдалося налагодити експорт власної продукції до 18 країн світу, у списку яких є Франція та Нідерланди. Окрім того, за даними Petfood Industry (WATT Global Media), у 2017 р. компанія посіла 30-те місце серед виробників харчування для тварин в Європі.

У  планах компанії – зміцнити лідерську позицію на українському ринку та подвоїти виробництво вологих кормів до 25 тис. тонн на рік, що задовольнить попит на продукцію на українському та міжнародних ринках. Також KORMOTECH планує зміцнити позиції у Польщі, Румунії, Литві та Латвії і продовжувати експансію інших ринків.

Нещодавно створений відділ R&D  відслідковуватиме ринкові тенденції і разом із світовими інститутами розроблятиме нові продукти з високою доданою вартістю, що дозволить нарощувати присутність компанії в глобальному масштабі. Її інвестиції  в маркетинг та інновації й надалі складатимуть 5-7% від прибутку.