Digital інновації у бізнес-освіті

«Одним з найбільш вражаючих фактів сучасної цивілізації є стрімко зростаюча важливість бізнесу, на відміну від професійних класів. Це досить добре навіть у Європі, де все ще зберігається перевага суду, армії та церкви. Проте, поза всякими сумнівами, заможний купець, президент залізниці, крупний виробник і банкір перейшли на місце влади, яка колись була у руках видатного оратора, державного діяча, юриста чи священника. Професійний клас втрачає землю під ногами, діловий світ набуває її. Неважливо чи то контроль над владою, суспільством, освітою, пресою, навіть церква все швидше прослизає в руки бізнес-класу, і це той клас, який назавжди все більшою мірою буде домінувати у нашому політичному і соціальному житті». ­Ці слова були сказані у далекому 1890 році Едмундом Джеймсом, першим директором школи Уортон (США). Він не помилявся. Адже досі бізнес-клас є найпотужнішим і найвпливовішим класом у світі. Але усе довкола стрімко змінюється. І те, як стати частинкою бізнес-класу, зовсім скоро визначатиме, перш за все, освіта.

Натомість, впевнена, всі ви читали захопливі статті про інновації, які нас чекають у зовсім недалекому майбутньому. Вже у 2025 р. настане кінець хворобам, можна буде використовувати екзоскелети, VR/AR стане основною реальністю, а голографічні комунікації – повсякденністю. Неймовірно!

Серед усіх цих надзвичайних винаходів і речей будуть жити не якість космічні істоти, а ми з вами. Люди, які отримали класичну освіту і для здачі екзамену мали не просто прочитати, а зрозуміти товсту розумну книжку. І часто – не одну.

Основні тренди

Знаючи, що вам потрібно буде вести свій бізнес у 2040 році, чи ви все ще хотіли б мати ту освіту, яку маєте зараз? Чи готові ви до 30-40 робочих років життя на керівних та лідерських позиціях у новому цифровому світі?..

Про те, яких навичок потребує світ, який так стрімко розвивається, ми говорили на EdTech-семінарі Digital Technologies in Teaching and Learning у міжнародній асоціації розвитку менеджменту CEEMAN у Бледі (Словенія). І дійшли до висновків, що, очевидно, мислення менеджера у цифрову еру матиме наступні особливості.

  1. Ви маєте говорити мовою коду. Як і будь-яка іноземна мова, кодування відкриває шляхи для релевантного мислення та спілкування в цифрову епоху.
  2. Прийняття рішень на основі Big Data. Це вже навіть не питання, чи варто інвестувати свій час у вивчення інструментів роботи зі зростаючими обсягами даних.
  3. Думати потрібно шляхом створення автономних команд на чолі з гнучким проектним менеджментом.
  4. Стале підприємництво та експерименти. Сучасні умови змушують навчатися в дії. Замінити планування експериментами та перевіркою на ділі ваших гіпотез.
  5. Дизайн-мислення. Дізнайтеся про досвід вашого користувача/клієнта.

Дивіться на ситуацію збоку та відмовтеся від керівництва згори донизу.

Я люблю навчатися, і у школі любила. Але це, насправді, рідкість. На всіх рівнях формальної освіти панує стандартизація – навчальної програми, оцінювання, сегментація учнів за рівнем здібностей, соціальним підґрунтям. Викладачі перетворюються на механічних обліковців успішності, а учні/студенти – на автомати введення інформації – виведення результатів.

Що і яким чином має давати сучасна бізнес-освіта, щоб забезпечити нас навичками для виживання в майбутню еру технологічного безробіття?

Час ­– вчитися впродовж життя

Логічно, що в такий момент апогею промислової ери виникло рішення, яке дозволить знайти відповіді на подібні виклики. І ось перед нами можливості онлайн-освіти. Можливості як для користувача, так і для тих, хто може стати частиною цієї індустрії. То чому ж варто йти онлайн?

Фінансовий аспект. Стає очевидним, що тим інституціям, які ризикнуть і першими перейдуть на подібну бізнес-модель, вдасться стати більш конкурентними і отримати додаткові джерела фінансування. Для студентів подібна форма освіти буде набагато доступнішою матеріально. Виші розвиватимуться за умов відсутності потреби будувати нові приміщення і примножувати адміністративний персонал.

Бізнес-модель. Переваги попереднього пункту дадуть можливість сфокусуватися на наповненні курсів, а не на матеріальній стороні питання. Покращити сервіс для студентів. Освіта може стати (не смійтеся) студентоорієнтованою, якою б і мала бути апріорі. Вивчити конкретні та прикладні потреби ринку праці. Сфокусуватися на нано-ступенях. Тут я маю на увазі тенденції на Upwokr та Linkedin зосереджуватись на конкретних навиках, а не на класичній моделі до аналітичного мислення. Нано-ступені – короткі курси в певних спеціалізованих сферах – дозволять студентам бути більш адаптованими до потреб ринку.

Маркетингова модель. Онлайн-освіта може охопити раніше недосяжні вибірки студентів. Цей же аспект глобалізації допоможе підбирати лекторів-спеціалістів у вузьких сферах, викладання яких внаслідок відстаней було неможливим раніше.

Навчання. Онлайн-модель може переорієнтувати навчальний досвід як такий. Дозволить експериментувати з новими медіа-формами подання знань та формами самовираження студентів. Тож тут, здається, все уже не залежить від нашого бажання. Ми лише можемо обрати, вчитися чи ні. І маємо бути готові, що прийшов час lifelong learning.

Олена Андрющенко, менеджер магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship у LvBS

 

Добавить комментарий