5 порад, як підтримати співробітників під час карантину

На період карантину більшість компаній перевели своїх співробітників на роботу з дому. Для компаній, які раніше ніколи не практикували віддалений формат, це стало справжнім викликом – в стислі терміни змінити модель роботи, забезпечити всіх співробітників технікою, налаштувати віддалений доступ до внутрішніх ресурсів, провести інструктажі та інше. Зараз, коли процес більш-менш налагоджено, виникає питання підтримки командного духу, мотивації на відстані та в цілому збереження єдності команди до кінця карантину. Співробітники давно не бачилися наживо, не обмінювалися новинами, не виходили разом за кавою або на обід. Тому в цей період підтримання зв’язку і збереження команди стають ще більш актуальними. Як HR директор ділюся рекомендаціями про те, як підтримати співробітників під час карантину.

  1. Дбайте про здоров’я і благополуччя співробітників

Щира турбота про співробітників – основа того, що під час і після карантину рівень залученості команди не впаде. Оновлюйте список рекомендацій для співробітників про те, як вберегти себе і близьких під час пандемії. Поясніть ще раз, чому важливо залишатися вдома. Також компанія може закупити маски та антисептики і доставляти їх співробітникам за запитом або запропонувати іншу допомогу за можливості. Добре також забезпечити працівників медстраховками та надати необхідні зараз вітамінні комплекси. Крім того, це дає впевненість у тому, що за необхідності співробітники отримають медичну допомогу. Якщо є така можливість, дозвольте співробітникам на період роботи з дому використовувати корпоративний автомобіль, щоб добиратися до продуктових магазинів, аптек, лікувальних закладів. Для офісних співробітників, які не мають корпоративного авто, організуйте трансфер, якщо у відвідуванні офісу є нагальна бізнес-необхідність.

  1. Якісно контролюйте і вимірюйте ефективність роботи

У компаніях, де звикли до традиційного офісного середовища, у керівників може виникнути спокуса постійно перевіряти, що співробітники роблять у поточний момент, щоб переконатися, що останні виконують свої завдання, працюючи вдома. Однак мікроменеджмент тільки змусить співробітників відчувати, що їм не довіряють. Якісний контроль – це:

  • зрозуміло і грамотно письмово сформульовані завдання;
  • визначення чітких дедлайнів;
  • дотримання дедлайнів усіма учасниками команди, в тому числі і керівниками;
  • підтримка при появі труднощів і проблем.

Також необхідно, щоб команда розуміла свої показники ефективності і критерії продуктивності. У більшості випадків ці критерії залишаться такими ж, як і для роботи в офісі. Але якщо прямі функції співробітника змінилися через переведення на віддалену роботу, керівник може підключати його до виконання незакритих завдань відділу, перед цим визначивши, як буде оцінюватися результат за нових обов’язків.

  1. Зробіть онлайн-зустрічі і статуси більш комфортними

Уже всі зустрічі і статуси переведені в онлайн-формат. Але ви можете їх поліпшити і зробити більш комфортними для своєї команди. Не забувайте, що у ваших співробітників можуть бути діти, яким необхідно приділяти увагу, особливо якщо це малюки, а не школярі середнього або старшого віку, або, наприклад, літні батьки. Тому перед плануванням онлайн-зустрічі переконайтеся в її необхідності. Інакше просто замініть на короткий статус у листі. Також можна продумати правила взаємодії: складіть список запитань, для обговорення яких необхідні онлайн-зустрічі з усією командою, для яких – тільки з керівником, а для яких можна написати в чаті або на пошту. Це допоможе структурувати потік інформації і заощадить час. Крім того, важливо встановити чіткі часові інтервали протягом дня, коли члени команди будуть точно доступні для вирішення термінових запитань у форматі онлайн-зустрічі.

  1. Подбайте про освіту команди

Щоб решта вимушеного карантину пройшла з користю, організуйте додаткові онлайн-тренінги для співробітників. Це можуть бути не тільки напрями,що безпосередньо пов’язані з роботою, але і важливі навички для життя – емоційний інтелект, майстерність переговорів та інші soft skills. Наприклад, ми зробили наступне. Для співробітників, робота яких полягає у візитах до фахівців охорони здоров’я, і ​​які зараз працюють віддалено, компанія запустила онлайн-навчання. Зараз найсприятливіший період для того, щоб інвестувати час і зусилля в підвищення рівня знань і навичок таких співробітників. Крім того, компанія проводить для всіх співробітників навчальні сесії з правил ділового листування, створення презентацій, постановки та досягнення цілей, тайм-менеджменту, оновлює знання з використання Outlook та інше.

  1. Підтримуйте емоційний зв’язок із співробітниками

У поточних умовах співробітникам буде складніше розуміти, що відбувається в команді в цілому. Вони можуть не бачити, над чим працюють їхні колеги, перестати відчувати «контекст». Також можуть виникнути складнощі з розумінням нових завдань і розставленням пріоритетів. Тут важливо максимально, наскільки це можливо, збільшити кількість зустрічей один на один із кожним співробітником і регулярно обговорювати всі питання.

Крім того, співробітники можуть відчувати себе ізольованими та самотніми. За результатами дослідження агентства Buffer, самотність була другою за значимістю проблемою, з якою зіткнулися 19% респондентів. Самотність може змусити відчувати себе менш мотивованим і продуктивним. Щоб уникнути цього, можна регулярно проводити онлайн-зустрічі з командою для дружньої бесіди без обговорення робочих питань. Заплануйте, наприклад, що по понеділках з 10:00 до 10:15 ви зустрічаєтеся в Zoom-кафе, щоб разом поговорити і випити кави. Ви також можете впровадити нові формати, щоб підбадьорити своїх співробітників, такі як невеличкий щоденний статус від керівника в форматі відео, добірка надихаючих історій, корисні поради або навіть трохи гумору щоранку.

Зараз співробітники трохи адаптувалися до віддаленої роботи, але нам ще доведеться провести якийсь час на карантині. Використання простих порад, які описані вище, допоможуть зберегти мотивацію співробітників і не втратити емоційний зв’язок у команді.

Інна Мокровольська, директор з управління персоналом біофармацевтичної компанії Тakeda в Україні, Молдові та Білорусі

 

 

Добавить комментарий