П`ять причин, чому вам не варто їхати до Японії

Багато хто вважає, що Японія – просто «розпіарена» країна, що на світі існує безліч місць не гірших, ба, навіть кращих. Можливо… Але чомусь в жодну країну мені не хотілося повертатися ще і ще, і так безкінечну кількість разів, як туди. І про жодну країну не хотілося писати стільки, скільки про цю. Незважаючи на це, існує п’ять причин, чому варто втриматися і не відвідувати Японію.

Дуже смачна їжа

Якщо ви ретельно слідкуєте за своєю фігурою і рахуєте всі калорії, які споживаєте, то моя вам порада – утримайтеся від візиту до Японії! Туристичний бізнес в Японії тримається на двох китах: їжі та природніх красотах. Зазвичай і перше, і друге тісно пов’язані. Туристи, які приїздять за екзотикою, можуть отримати її сповна, починаючи зі звичайних закусочних, яких на вулицях японських міст безліч. Тут і приготовані нашвидкоруч такоякі (кульки з восьминогів з різними начинками), і смажена соба, і нігірі – рисові кульки з начинками, загорнуті у листок водоростей, і грильований батат, який можна купити задешево у звичайного селянина, що будить околиці сплячого передмістя своїм зазивним: «Батат, кому смажений батат?».

Обідати японці ходять в конкретні, часом перевірені місця. Нікого не здивуєш вервечкою з «білих комірців», яка зібралася біля «раменної» або «удонної». Всі стоять чемно, мовчки чекаючи своєї черги, втупившись у сучасні гаджети.

Рамен – страва у вигляді наваристого супу з пшеничної локшини, яку готують прямо «на очах». У приготований бульйон викладається локшина, начинка ж зверху залежить від уподобань, але, як правило, це шмат м’яса, соління, мариновані гриби шиітаке та зелень. Можна замовити локшину без супу, але у зимовий період японці віддають перевагу саме йому.

Удон – це також страва з локшини, у приготуванні якої не використовують яйце. На відміну від запозиченого у китайців рамена, удон вважається традиційно японською їжею, але лише так вважається. Тому що більшість японців зараз живуть зі щирою вірою у те, що рамен – це «своя» страва.

Крім традиційно недорогих «локшинних» популярними також є суші-ресторани. Однак в Японії це – місце особливого випробування для шлунків усіх туристів. «Кайтен-дзуші» – так називаються ці заклади, тобто «суші, які обертаються». Прямо перед вашими очима на спеціальній рухливій стрічці постійно крутиться велика кількість різноманітних суші – сашімі. Це така спокуса, коли перед очима щоразу виникають все нові види суші: з тунцем, з лососем, з жовтохвостом, з ікрою, з кальмаром, з вугрем… Вартість вираховується за кольором тарілочки: золотисті і фіолетові – найдорожчі, без малюнка – найдешевші. І ось ти вже платиш на касі близько 80 доларів за свою башту з тарілочок, розуміючи, що об’ївся безбожно, не відчуваючи при цьому жодних докорів сумління.

Далі у рейтингу – різноманітні сімейні ресторани, а також ресторації різних кухонь світу – на будь-який смак і гаманець. Вінчає все це – «кухня від кутюр» у дорогих спа-центрах (онсенах). Це місця, які японці традиційно відвідують для відпочинку і наповнення. Їжа – ключова складова таких місць. Тож якщо ви ніколи не коштували живих молюсків, маринованих хризантем, або супу місо з сиром тофу, – не відмовляйтеся від вечері у таких готелях та спа. Зазвичай, вони досить дорогі, але повірте, вражень як зорових, так і смакових вам вистачить надовго.

До того ж уважно придивіться, в якому закладі сидить найбільше японців. І сміливо заходьте також. Більш, ніж впевнена, – не пошкодуєте!! І навіть прихильники підрахунку калорій після зважування при поверненні додому не будуть сильно переживати, маючи неповторні смакові індульгенції, видані як тілу, так і душі.

Сервіс на грані можливого

Після відвідин Японії славетний «європейський сервіс», здається, і поруч не стояв. Про наш, рідний, український сервіс (якщо хтось взагалі знає, що це) тихенько промовчу. Тож стан певної фрустрації може накрити найнеочікуванішим способом, на досить довгий час.

Якщо ж без жартів, то я не знаю ще країни, де би до людини ставилися так, як в Японії. Один з принципів, на яких тримається сервіс, – омотенаші, тобто, без підтексту, без зворотнього боку. Є лише «лицьова сторона», яка декларує: немає клієнта, є гість. І це диктує поведінку будь-кого, хто працює у цій сфері.

«Гість – це бог», – говорить японське прислів’я і інколи так дійсно й почуваєшся. Тобі кланяються, допомагають, навіть більше – прагнуть догодити. Приємні дрібнички «на згадку», якісь привітні слова, – все це справляє враження. Якось ми з дівчатами ходили Кіотськими сувенірними лавками і втомилися. І господиня літнього віку однієї крамниці, побачивши, що я шукаю місце, де можна було би присісти, принесла мені свій стільчик. Вона була настільки привітна і уважна, що я залюбки залишила в її крамниці ще кілька десятків доларів.

На філософію системи обслуговування впливає й кайдзен. Прагнення постійного вдосконалення пронизує практично всі аспекти життя японців. І мова тут іде про постійний розвиток і прагнення кращого, оскільки конкуренти не сплять, і немає нічого постійного і «навічного», особливо в країні, де щомісяця виникають нові IT-розробки, і яка позиціонує себе як лідера в різноманітних технологіях.

Онсени — тілесне розслаблення

Культ онсенів ­– купалень, спа-центрів ­– в Японії розвинувся дуже давно. Великі міста облаштовані таким чином, що концентрація місць, де можна помитися, була досить високою ще у середньовіччі. Практично у кожному приватному будинку були встановлені величезні бочки – офуро, у яких милися всією родиною, щоб зекономити воду.

Всі готелі в країні побудовані у наймальовничіших природніх ландшафтах, і поєднання природніх красот з тілесним розслабленням – одна з причин популярності купалень серед японців. Онсени бувають під відкритим небом і закриті – у приміщенні. Правила відвідування онсенів чітко регламентовані. І це може також стати перешкодою вашому візиту до Японії, якщо ви сором’язливі і не звикли ходити до лазень. І спроби наших туристів вдягати плавки або купальники безжально ігнорувалися нашими супроводжуючими. Японки були не в захваті від нашого «вторгнення» у сакральне місце омивання душі і тіла. Однак традиційне відношення до гостей та стримане виховання було нашим порятунком. Тим більше, що ми давали чіткі інструкції нашим дівчатам, що і як потрібно робити перед тим, як зайти в онсен.

Температура води в купальнях різна: є місця температури тіла, а є, де вода гаряча, до 42-45С°. Можна переходити з одного джерела в інше, можна охолоджуватися в спеціальних холодних басейнах, а потім знову повертатися в гаряче місце. Японці можуть просиджувати там годинами. При цьому ніяких напоїв або їжі: лише вода різних температур.

Шопінг на всі гроші

Якщо ви терпіти не можете ходити по крамницях, залиште ідею поїхати в Японію. Тому що ви не зможете утриматися, щоб не заходити принаймні у сувенірні лавки, а там час втрачається неймовірно. Не кажучи вже про величезні аутлети, або шопінг-вулиці у найбільших містах країни. Японці добре розуміються на тому, як потрібно продавати. Кожну дрібничку вам з любов’ю загорнуть в кілька шарів неймовірного за дизайном паперу, покладуть у пакети чи коробочку, ще й покланяються кілька разів за зроблену покупку. Сувенірні лавки – це місця, де очі розбігаються у прямому смислі, і де час спливає дуже швидко, відбираючи вашу увагу від традиційних туристичних місць. Ви вийдете звідти з цілою купою милого непотребу загальною сумою на кілька сотень доларів, але перебуваючи у неймовірному захопленні від того, що ви це зробили. Сплеск окситоцину, гормону щастя, у японських магазинах зашкалює, і неможливо утримувати себе від зайвих рухів.

Окремої уваги заслуговують брендові магазини, які, зазвичай, розташовані на центральних вулицях великих міст. У Токіо таке місце – район Гіндза, в Кіото – одна з центральних вулиць Каварамачі, в Осаці – район Кіта Умеда. Взуття і одяг в Японії відносно дешеві. Особливо, коли є змога потрапити на сезонний розпродаж. Японки прагнуть одягатися у речі нових колекцій, тому все, що має термін «з минулої колекції», можна купити недорого.

Окремо хочеться співати оду японським розмірам. Ось де рай для жінок невисокого зросту! При цьому, якщо ви носите європейський одяг розміру М, то в Японії – це досить ходовий L і вибрати брюки або сукню без подальших маніпуляцій з підшиванням у кравців – особлива насолода. Думаю, дівчата мене зрозуміють.

Ви – зірка!

Приїхавши до Японії, готуйтеся до уваги до вашої персони. Вас завжди буде видно. Більше того, вас постійно вивчатимуть. Вашу фігуру, колір очей і волосся. Коли я прилетіла туди вперше, то зрозуміла, як почуваються в Україні люди інших рас: в Японії ви будете «іншою» расою. Це не погано і не добре. Це по-іншому. На самому початку, незвично. Потім може набриднути. Потім від цього хочеться сховатися. Але з часом ви починаєте звикати до такої уваги до вас тільки через голубий пігмент вашої райдужки в оці, або відтінку шкіри. І чим довше ви живете там, тим важче сприйняти зворотню реальність, повернувшись додому. Увага, прихована і неприхована, буде супроводжувати вас скрізь. Якщо ваша нервова система має слабкі місця, то краще обрати інші маршрути.

Якщо ви дочитали до кінця мої «анти-поради», то, вочевидь, зрозуміли, куди вам потрібно їхати за першої ж можливості, правда? Хоча вибір все одно за вами. Тому що у кожного має бути свій досвід. Своя Японія. Щиро бажаю, щоби це з вами трапилося.

Тетяна Бондарчук, мотиваційний спікер

 

Добавить комментарий